سایت اخبار حواشی پرسپولیس
سایت اخبار حواشی پرسپولیس
خبر آنلاین باشگاه پرسپولیــس

مهدی مهدوی کیا

مهدی مهدوی کیا

متولد: ۱ مرداد ۱۳۵۶ در شهر ری

وی بازیکن تیم ملی فوتبال ایران است.او در باشگاه های بانک ملی، پرسپولیس تهران، بوخوم، هامبورگ و اینتراخت فرانکفورت آلمان بازی کرده است و در سال ۲۰۰۳ از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بازیکن برتر فوتبال آسیا شناخته شد. هواداران هامبورگ به او لقب موشک ایرانی داده بودند.

این بازیکن باتجربه فوتبال ایران یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران است و اکنون بازوبند کاپیتانی تیم ملی را در اختیار گرفته است. او با حضور در دو جام جهانی ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ خود را در سطح بین المللی مطرح کرده است.

حضور در بوندس لیگا


مهدوی کیا در سال ۱۹۹۸ به باشگاه بوخوم پیوست و در سال ۱۹۹۹ به هامبورگ رفت و تا سال ۲۰۰۷ در این تیم عضویت داشت که با تمام شدن قرارداد خود به تیم اینتراخت فرانکفورت پیوست.


مهدوی کیا در مجموع ۲۲۳ بار در بوندس لیگا به میدان رفته است و ۲۹ گل به ثمر رسانده است.مهدي مهدوي کيا در مدتي که پيراهن ملي را بر تن مي کرد، با حضور در چهار دوره جام ملتهاي آسيا، يک دوره بازي هاي آسيايي و دو دوره جام جهاني و همچنين گل زدن در جام جهاني خود را به عنوان يکي از چهره هاي برتر تاريخ تيم ملي مطرح کرد

بازگشت به پرسپولیس

وی در دی ماه سال ۱۳۹۰، با عقد قراردادی ۶ ماهه به تیم پرسپولیس پیوست و در نخستین بازی، که دیداری دوستانه در برابر آرمین قزوین بود، توانست گلزنی کند. بازگشت او همزمان با بازگشت مصطفی دنیزلی بود.اين بازيكن بعد از پايان قرارداد شش ماهه خود با پرسپوليس به گفته محمد رويانيان به مدت يك سال ديگر قرارداد خود را تمديد كرد

 

شماره بازیکن : 2
پست بازیکن : میانی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:بیو گرافی مهدی مهدوی کیا,مهدی مهدوی کیا,پرسپولیس, توسط فواد